CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 10, 2012

PERKARA YANG MENJAMIN KEBAHAGIAAN HIDUP

Ilmu ni aku dapat dari program motivasi pagi radio ikim.fm..lupa dah nama ustaz tu tapi  ingat la loghat pahang beliau yang agak pekat tue..heheheh berikut adalah perkara yang disampaikan

antara perkara yang menjamin kebahagiaan hidup berdasarkan hadith nabi
1-Pasangan hidup yang soleh/solehah (diri sendiri pon kena soleh/solehah jugak lah ye)
2-Rumah yang selesa(tak kira la sewa atau beli)
3-Kenderaan yang elok (kata ustaz ni elok maksudnya x semestinya baru tapi kenderaan tu x meragam)
4-Jiran yang baik

So boleh la timbang2 adakah kita sudah bahagia..dengan ciri2 diatas..simple je kan nak bahagia..x yah wang berjuta,umah besau segudang,keta mahai..cuma sedikit kita perlukan untuk bahagia..SYUKURLAH selalu..,  :)

0 comments:

Post a Comment