CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 1, 2011

perjalanan ke Hujung?!!

lately aku bnyak terasa tidak puas hati dgan beberapa insan disekeliling aku,ada terasa hati.ada x puas hati..macam2..bila x puas hati macam2 kata2 keluar..[sungguh tidak patut] tapi bila malam2 sebelum tdo pk punya pk..sampai bila aku nak rasa macamtu..sampai satu saat aku akan sampai ke penghujung perjalanan hidup aku..entah2 tgah marah tu Allah tarik nyawa..x sempat aku mintak ampun dgan insan2 berkaitan..Mak aku selalu pesan biar orang buat kat kita tapi kita jangan buat kat orang..mula2 aku x setuju dgan mak..tapi lama2 bila bnyak kisah hidup aku lalui..aku rasa mak sangat betul..buat apa kita berlawan pada perkara yang x mendatangkan pekdah..kita selalu x puas hati dgan apa yang orang ada(kuasa,harta,pangkat,kekayaan,kebahagiaan dll) tapi sampai ke mana kita inginkan..bila kita dapat sesuatu kita nak lagi ..lagi..lagi..sampai x sedar dah jumpa akhir hayat..dalam mengejar semua tu bnyak yang Allah suruh tercicir,,macamana ni..masa tu dah xde masa(ada paham ka?) dah abes..macamana?
tadi aku tgok citer Hani last episod..sedey ..dia celik selama 17 tahun kena cancer pastu operate buta,,selama 6 tahun.dalam masa dia buta tu dia berjaya bersama kawan2 dia hasilkan qur'an dalam bentuk braille..kemudian bila terhasil je jilid pertama dia mati(part ni sedey..tapi aku tengok rozita che'wan tu maintain cun walaupun tgah nangis..heheheh) walaupun tu cerita aku percaya ia gambaran sebenar kehidupan...sesorang itu boleh capai sesuatu di luar dugaannya bila dia susah / terdesak/tersepit..dengan syarat dia usaha..tapi Allah pesan suruh ingat dia masa senang dan susah.bukan masa susah je tau..apapun citer tu mmg bagus untuk menanam semangat gigih dalam diri kita..akhir kata..buat baik sentiasa selagi belum mati..pesan buat diri sendiri dan para pembaca..life is not easy..but dont take it easy..he...[paham ke] moh layan lagu opic ni..moga mendatangkan sesuatu perasaan dalam hati anda..sesuatu....

Lirik Lagu Opick Bila Waktu Tlah Berakhir

Bila Waktu Tlah Berakhir - Opick
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
bagaimana kau merasa bangga
akan dunia yg sementara
bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
meninggalkan dirimu

bagaimanakah bila saatnya
waktu terhenti tak kau sadari
masikah ada jalan bagimu untuk kembali
mengulangkan masa lalu

dunia dipenuhi dengan hiasan
semua dan segala yg ada akan
kembali padaNya

bila waktu tlah memanggil
teman sejati hanyalah amal
bila waktu telah terhenti
teman sejati tingallah sepi
kredit to here

1 comments:

naimah

lagu opick..ketika cinta memanggil pun bestt...sedih dgr..huhuhu

Post a Comment