CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 15, 2011

HUKUM PEKERJA

selamat pagi jumaat semua

Pagi ni aku baru je abis dengar ceramah motivasi pagi dari ustaz Badlishah alauddin di radio IKIM..mmg favourite segmen tu sbb ustaz ni kalau bagi ceramah seronok..hari ni beliau bercerita tetang hukum pekerja di pejabat. antara nya pekerja WAJIB,SUNAT,MAKRUH,HARAM

WAJIB-Pekerja yang sangat penting kalau dia ada sangat diperlukan kalau dia takde sangat kehilangan. kata ustaz tu samaada dia dah berenti jadi orang atau tukar jabatan kehilangannya sangat dirasakan

SUNAT-Pekerja yang ada berguna xde orang x kisah..contoh yang dia beri kalau orang ni bos..dia bagus dalam menyelesaikan masalah tapi budi pekertinya kureng..cth dia ni pemarah..tak berapa hormat orang..

MAKRUH-ada bagus tapi x boleh ramai..dia ni kategori pak lawak..x pandai buat kerja tapi menghiburkan.cth ustaz tu beri kata dia kalau dalam opis tu orang lain muncungnya boleh diikat reben..tapi bila dia ni ada masing2 boleh tersenyum..sebab tu dia kena ada dalam opis tapi xleh ramai2 nanti kja x jalan

HARAM- jenis yang tak boleh diharap..xde lagi baik..sebab kalau ada menyusahkan orang..jenis depan cakap lain belakang lain..penipu,munafik telunjuk lurus kelingking berkait(nauzubillah harap aku bukan kategori ni..)

Inilah antara yang disampaikan..tapi cara penyampaian beliau lagi menarik..sapa2 berminat bukak la IKIM jam 7.30 pagi tu segmen motivasi pagi..ok marilah kita muhasabah diri kita kategori mana ek..kalau boleh biarlah yang pertama..barulah TERBAEK...

0 comments:

Post a Comment