CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Thirty Thirty in New York
Powered by Best Free Counters

Thursday, February 11, 2016

OKU BOLEH, ANDA YANG SEMPURNA MESTI BOLEH




"BILA KITA FIKIR SUSAH/TIDAK MAMPU/TIDAK BOLEH CUBA LIHAT MEREKA"



LEE THIAM WAH
-memiliki lebih 2OO buah cawangan 99Speedmart di seluruh Malaysia (2011)-Lee berkerusi roda semenjak kecil.Sewaktu bayi, Lee lumpuh disebabkan polio dan hilang fungsi kakinya.Bapanya seorang buruh pembinaan dan ibunya seorang penjaja, mereka bekerja keras untuk menyara 11 anak.Mereka cuma mampu menyediakan pendidikan peringkat sekolah rendah kepada Lee.Untuk menghilangkan rasa sunyi, Lee belajar sendiri dengan membaca buku yang dipinjam dari jiran, dan menjual makanan ringan serta snek ditepi jalan.

Saya perlu menolong diri sendiri. Tiada siapa yang hendak menggaji saya yang mempunyai fizikal yang terhad ini..”Lee memiliki simpanan RM5,000 ketika 23 tahun, cukup untuk memulakan kedai runcit.Dari situ beliau mula belajar tentang perniagaan runcit.(SUMBER)



Kecacatan : buta
Graduan sarjana muda sains dalam bidang ekonomi dan sains politik daripada State University of New York pada 1973. Beliau kemudian menerima ijazah sarjana sains (ekonomi) pada 1974 dan Ijazah kedoktoran pada 1977 kedua-duanya daripada University of Illinois.(SUMBER)

KHAIRUL NIZAM BIN WAHIDDIN
CEO /DIRECTOR
Spirit Beauty Sdn Bhd, Momkey Network Sdn Bhd, Hiobat Sdn Bhd
penghidap masalah Saraf dan Tulang Kecil (Lumpuh )
(SUMBER)

-Kecacatan :Kerdil
-pemegang Ijazah Sarjana Muda dalam IT di UKM.


 

0 comments:

Post a Comment