CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 28, 2011

Realiti Vs Fantasi

 mendengarkan program motivasi pagi kat IKIM oleh ustaz hasrizal buatkan aku gelak sendiri  

" yang patut dan yang tak patut..antara yang aku ingat..bila suami kata sepatutnya isteri saya begini...kemudian bila isteri kata sepatutnya suami saya begini...kalau nak pk sebenarnya hidup kita selalu jadi perkara yang serba tak patut..atau yang tak sepatutnya yang kita mahu..tapi itulah realiti hidup.." yes logik2


jangan membayangkan pelangi diatas kepala sebab selalunya hujan akan berhenti dan pelangi akan hilang..jangan pernah jemu memberi..tapi bila dah penat memberi tapi x menerima katalah pada diri Allah tak pernah jemu memberi padaku walaupun aku x selalu memberi ketaatan padanya..sekian coretan ditengahari

 

 Melly Goeslaw ft. Opick – Takdir

dihempas gelombang dilemparkan angin
sekisah kubersedih kubahagia
di indah dunia yang berakhir sunyi
langkah kaki di dalam rencananya
semua berjalan dalam kehendaknya
nafas hidung cinta dan segalanya
dan tertakdir menjalani segala kehendakmu ya robbi
ku berserah ku berpasrah hanya padamu ya robbi
dan tertakdir menjalani segala kehendakmu ya robbi
ku berserah ku berpasrah hanya padamu ya robbi
bila mungkin ada luka coba tersenyumlah
bila mungkin tawa coba bersabarlah
karena air mata tak abadi
akan hilang dan berganti ( hilang kan berganti )
bila mungkin hidup hampa dirasa
mungkinkan hati rindukan dia
karena hanya dengannya hati tenang
damai jiwa dan raga
dan tertakdir menjalani segala kehendakmu ya robbi
ku berserah ku berpasrah hanya padamu ya robbi
dan tertakdir menjalani segala kehendakmu ya robbi
ku berserah ku berpasrah hanya padamu ya robbi
hanya padamu ya robbi


Artikel Melly Goeslaw ft. Opick – Takdir ini dipersembahkan oleh funlirik.com Lirik Lagu Indonesia. Kunjungi Juga Download Mp3 Gratis untuk download lagu indonesia terbaru.

6 comments:

iera

betul tu kak mas..sesungguhnye manusia ni tak pernh bersyukur..huhuhuhu..

aku la...

iera..:betul..tapi kadang2 bukan tak pernah..terlupa je nak bersyukur..uhuk...

ukhti syikin

fav song ni :).. yerps.. kita terlalu bnyk mengeluh kerna terlalu bnyk nikmat hingga kita merasa sentiasa ingin lebih tanpa mensyukuri apa yg ada :)

Mrs. Asida

Singgah pagi disini.

teringat kisah jiran tetanga ni," usta2, suami sy ni selalu kerjarumah semua dia buat. kerja sy tukang masak ajer, yg lain dia tak kasi saya buat. Pergilah mana sy nak pergi. kuliah pagi. ptg, siang malam".
"eh, baguslah macam tuh, dlm 1000 org pun pyh nak cari suami cam tu."
"sy bukan apa usta2, mcm ner sy nak dapat pahala sedekah dgn buat semua kera rumah tu usta2, sdgkan pahala dari situlah sy boleh menolak bala masuk ke neraka."
"takpe, mentaati suami itu lebih besar daripada pahala tersebut."

Mrs. Asida

*kerja bukan kera.. hehe

aku la...

mrs.asida: huhu betui tu..

Post a Comment